Zeytin Ağacı



Benim adım Zeytin... Kalın gövdeli, kocaman siyah meyveli yaşlıca bir zeytin ağacıyım Kudüs’te Zeytin Dağının tepesinde. 560 yaşındayım neredeyse 6 asırdır buralıyım, Kudüslü.

Kutsal olan Kuddüs Şehri’nin toprağına tutundum. Bir ağaç seçim yapabilir mi? Vatanını, toprağını, güneşini seçebilir mi? Tohumu nereye ekilir ise orada büyür… Eğer seçebilseydim nereli olurdum?.. İlle de burada kalmak isterdim, tüm bilip tanık olduklarıma rağmen. 

Nelere şahit kılındım biraz anlatayım;

Burada, seher vakti daha güneş doğmadan başlardı gün. Filistinli kadınlar, çocuklar, yaşlılar gençler benim gölgemin altından geçerek mescitlerine giderlerdi. Sonrasında da yaramazlık peşinde olan küçük çocuklar kalın gövdeme tırmanır, dallarımdan zeytin yerlerdi… Cıvıltılarını neşelerini dallarımda sallandıkça içim gıdıklanarak hissederdim. Artık seslerini duymaz oldum, hüzün var gönüllerinde, biliyorum….

Öğlene doğru güneş kavururken Kuddüs Şehri izlerdim… Mescid-i Aksa’ da okunan ezanı dinler, Altın Kubbeli Mescid’i seyrederdim... Güneş üzerine değdikçe o sarı kubbenin, parladıkça parlardı ışıl ışıl. 

Tam karşımdaki evde oturan bizim Tüccar Hasan vardı… Dedesini tanırım hatta onun da dedesi burada doğdu büyüdü. Bu taş taş kaldırımlı sokakları Osmanlı askerleri yapmıştı, yıllar yıllar önce. Üzerinden at arabalarıyla şehir turu yapardı buraya ilk gelenler. Önce benim mekanıma gelir şehri en güzel yerinden seyrederlerdi. Hasan'ın dedesi onlara Ramazan'da iftardan sonra şerbet ikram ederdi. 

Artık şerbet yapan yok çünkü artık burada Filistinli yok. 2 yıl önce yaka paça evlerinden çıkarıldılar. 

Yerleşimci diyorlarmış… Hiç görmediğim, atalarını bile bilmediğim insanlar... Buralı değiller biliyorum. Ben neredeyse 600 yıldır buradayım, tanırım buranın yerlilerini.. 

Hasan gitmeden benimle vedalaştı, dalımdan kırdı, bir parça toprağımdan aldı. 

“Gittiğim yere dikeceğim… Kudüs'ü gittiğim yere götüreceğim” dedi.

Cuma günleri öğle vakitleri hep şenlik olurdu buralar… Şimdi cumaları polis arabaları gelir buraya. Patlama sesleri, dumanlar, ateş eden askerler. Bir defasında gövdeme saplandı o üniformalı adamların attıkları şey. Zeynep geldi bıçakla çıkardı. Zeynep; aşağıdaki apartmanda oturuyor, burada doğdu büyüdü… Kardeşini alıp götürdüler 4 sene geçti. Zeynep gelir bana yaslanır ağlar, dua eder, derdini bana döker bazen oradan bilirim halini.

Akşamüstü olunca güneş batarken, eski Kudüs Şehri duvarlarının gölgesi zeytinliklere düşer. Mescid-i Aksa'nın hemen yanı başına…Ben de buradan izlerim.

Her yerden insan gelir Kudüs’e de Gazze’den gelemez bir tek.

Geceleri de bir başka güzeldir benim şehrim. Şu mukaddes gökyüzüne dualar ulaşır mescitlerden. Gökyüzü ışıldar, adeta yıldızlar inci gibi parlar. Öyleydi, tüm bunlar eskidendi…

Şimdi gökyüzünde kıpkırmızı alev topları var, Onlar Gazze’ye düşer, orada ne varsa yok eder. Ağaçları, kaldırımları, evleri, yolları, hastaneleri, bebekleri, kadınları, yaşlıları.. Nefes alan, almayan ne varsa hepsini yakar yok eder.

Ben Zeytin, Kudüs’lüyüm, 560 yaşındayım. Son yıllarda şahit olduğum hikayeler elem, ızdırap dolu. Buranın insanına yapılanlar daha önce kimseye yapılmadı. Ne tanık oldum ne de bana bilgisi geldi. 

Ben halimi size anlattım kendi dilimce siz de kendi dilinizce anlatın diye…

Yorum Gönder

38 Yorumlar

  1. Çok hoş bir yazı olmuş... Bereketli topraklardan gerçek yaşamlar.. Emeğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  2. Taşlar, ağaçlar,yer gök,melekler, tüm dünya insanları şahit bu zulme. Bir şeyler yapabilmek için kıyametin kopmasını mı bekliyoruz?

    YanıtlaSil
  3. Kök salmak deyiminin derinliğini hissettirdi. Üzüntü ve ümit bir arada yaşadığı çok güzel hikaye edilmiş. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Zeyinün öyküsü Kudüslü öyküsü ve kendi öykülerimiz ne kadar da benzer

    YanıtlaSil
  5. Çok çok güzel anlatılmış, ellerinize sağlık🇵🇸

    YanıtlaSil
  6. Yüreğin okurken dayanamadığı şeyleri yaşıyor o insanlar... Bir gün gelecek, o gün geldiğinde herkes yasanilanlarin sadece onlarla ilgili olmadığını bilecek... Kaleminize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  7. Dağ taş ağaç yer gök dile geldi de bir insan sustu. İnsan susunca konuşmak diğerlerine kaldı.

    YanıtlaSil
  8. Hüzünlenerek ağır ağır okudum. Gerçekten ağaçlar, hayvanlar dile gelse anlatacakları bunlar olurdu. Maalesef insanlar suskun

    YanıtlaSil
  9. Şahit olmak ve bir şey yapamamak🥺 Bir ağacın bile dile geldiği zulme insanlık susuyor. Yazıkkkk

    YanıtlaSil
  10. Gözlerim yaşlı… Yaratılanların yaratılmış olması, insanların birbirini ve yaratılanları sevmesi için yeterli değil miydi?

    YanıtlaSil
  11. Kendi sonlarını hazırlayan bir topluluk…
    Bugünleri zihnimizden silmek hiç kolay olmayacak . Elbet hak eden hakkettiğini en şiddetli şekilde bulucaktır. Filistin’in çiçeklerini tekrar açtır ALLAH’ım…

    YanıtlaSil
  12. Yazanın emeğine sağlık... 34 yaşındayım ve bu yaşta filistinle ilgili gerçekleri yeni öğrendiğim için çok utandım kendimden... Çok şükür hayattayken öğrenmek nasip oldu...

    YanıtlaSil
  13. Okurken yüreği yanıyor da insanın ,bunları yaşatırken ne yazık ki kimsenin vicdanı sızlamıyor .

    YanıtlaSil
  14. Melekler ağaçlar taslar hayvanlar butun ınsanlık şahit bu zulme. Bır agacın dıle geldıgı zulme insanlık susuyor 😪

    YanıtlaSil
  15. Ağacın, taşın toprağın ne çok şeye şahitliği var hocam, kaleminize, yüreğinize sağlık 💐 İnşallah mekanın gerçek sahipleri yeniden inkişaf edecek

    YanıtlaSil
  16. Çok duygulandım :(

    YanıtlaSil
  17. Ne güzel anlatmış yaşadıklarını “Zeytin Ağacı.” Yüreğinize, kaleminize sağlık 🍃

    YanıtlaSil
  18. Bir ağacın gözünden bakabilmek

    YanıtlaSil
  19. İnsanın zalimliğine de duyarsızlığına da akıl ermiyor :(

    YanıtlaSil
  20. O topraklarda insanlar öldürüldüler... Başka topraklarda ise o insanlara sahip çıkan nice insanlar dirildiler...
    ALLAH hepsinden razı olsun...

    Herkesin toplanacağı o süreye kadar herkesin doldursun heybesini... 'Bekleyin, bizlerde bekliyoruz''...

    YanıtlaSil
  21. kendi dilimizce anlatmak nasip olsun inşALLAH

    YanıtlaSil
  22. Kuddüslü zeytin ağacı..nelere şahitsin! nelere şahit tutuldun.. Ne acılar yaşadın...iyi ki Rabbim var..her zulmun sonu var. hér zorbanın da bir hesabi vaŕ..

    YanıtlaSil
  23. "Sen bir film değildin Filistin,
    Bu kadar izleyenin olmamalıydı.."

    Son günlerin en güzel sözü..

    YanıtlaSil
  24. Şahıt olmam ve bısey yapamamak 😪

    YanıtlaSil
  25. Allah'ım yüreklerimize dayanma gücü ver... Böyle bir acıya şahitlik etmek düştü payımıza... Kardeşlerimizin acısından bize de pay ver🤲 Kaleminize sağlık 🌹

    YanıtlaSil
  26. Çok samimi bir hikaye.. yüreği sızlatan 🌿

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel bir yazı.. Ağaç gibi olmak var.. Daha nice şahitler var çok şükür.. Zeytin ağaçlarının da mutlu olacağı günlere kavuşma dileğiyle..

    YanıtlaSil
  28. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. Yürekler pare pare…

    YanıtlaSil
  30. Zeytin ağacının dilinden tatlı bi anlatım… Emeğinize sağlık ☘️

    YanıtlaSil
  31. Tüylerim diken diken.. Zeytinlerin de, kurtların, kuşların da bir gün konuşacağı o zamandan bir parça.. 🌷🥺 emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. Ne kadar da güzel anlatım olmuş. Olayları bir de zeytin ağacından dinledik...
    Her şey elbet geçecek. Bize sabretmek düşüyor.
    Teşekkürler 🍃

    YanıtlaSil
  33. Şahit kılındı yer gök ve arasındakiler. Bir ağacın dilinden ne de güzel bir anlatım. O ağaçta gülüp eğlenip yaramazlık yapan çocukların neşesi cennette yankılanır insAllah. Elinize sağlık. İnsanın boğazı düğümleniyor okurken.

    YanıtlaSil
  34. Yahya Demir
    RAB bim sizden razı olsun…
    Her cümlesinde farklı anlam…
    Her anlamdı kocaman hayatlar…

    YanıtlaSil
  35. Ağaç dile gelse ancak bu kadar güzel anlatabilirdi. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  36. Ağaç dile gelse ancak bu kadar güzel anlatabilirdi. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  37. Ne bir ağaç gibi sessiz ve dik durabiliyoruz ne de söylediklerimizi RABbimizden başka duyan var. Duyduklarımız omuzlarımı büktü ama yüraklarimiz taş gibi sağlam dualarımızla filistin de olanlardan ve zalimin zulmunden RABbimize sığınıyoruz. Bugün darlıksa yarın bolluk olacağı bilinciyle. Boykot etmeye çalışıp yönümüzü gösteriyoruz. ALLAH yar ve yardımcımız olsun.
    Çok güzel hikayelendirilmiş yaşanılan vahşet. Teşekkürler...

    YanıtlaSil