Toz


Zeynep , o haftasonu kahvaltı sonrası odasını toplamaya karar vermişti. Evdeki en titiz, derli toplu kişiydi. Düzen, temizlik, estetik , O’nun için çok önemliydi. 

-Daha geçen gün temizledim bu odayı, ne çabuk tozlanıyor. Benimle savaşıyor adeta…Sen mi beni yeneceksin, ben mi seni, hadi bakalım…

Kahvaltı sofrasını toplayan Zehra, kızının konuşmasını duydu : 

-Kiminle konuşuyorsun kızım?

-Odamdaki tozlarla anneciğim. Ne çabuk tozlanıyor ya…keşke şöyle bir dip köşe temizlik yapsam ve daha hiç kirlenmese…

Zehra nın yüzünde bir gülümseme belirdi : 

-Ya… ne güzel olurdu , di mi? Doğru söylüyorsun. Keşke ben de öyle bir sofra kursam, şöyle tıka basa yesek ve daha hiç acıkmasak…

Zehra nın söyledikleri , Zeynep in çok da işine gelmedi: 

-Olur mu anne, ben iki saatte bir acıkıyorum. Gelişme çağındayım ya…

Annesi, örnekler vermeye devam etti: 

-Ya da, bir banyo yapsak ve daha hiç kirlenmesek… Baban iyi bir para kazansa ve ömrünün sonuna kadar çalışmasa…

-Aaa…anne ….gerçekten, hiç böyle düşünmemiştim.

-Yaa… di mi?

Hayatta her şey hareket halinde 

Etrafımıza baktığımızda, her şeyin bir hareket halinde olduğunu görürüz. Güneş doğar ve bir süre sonra batar. Ortaokulda Fen Bilimleri Dersi’nde gördüğümüz gibi Ay belli evrelerden geçer. Mevsimler birbiri ardınca gelir, gider. Sonra ağaçların, bitkilerin, hayvanların her zaman bir hareketi vardır. 

İnsanın bedeni de böyledir, sindirim sistemi, acıkması, uykusunun gelmesi, saçının uzaması …

Zehra kızını düşünmeye sevk edecek sorular sormaya devam ediyordu.

-Peki Zeynep’ciğim bedenimiz gibi duygularımız da değişir mi sence ?

Zeynep gözlerini iri iri açarak cevapladı : 

-Eveeet… mesela geçen hafta Ayça, kalemimi izinsiz aldı diye ona gıcık olmuştum ve onunla daha konuşmamaya karar vermiştim. Dün dayanamadım konuştum. Kızgınlığımın gitmesine ben de şaşırdım. Bu neden böyle anne?

Hayatta hareket var ama sınırlar da var…

-Hayatta hep bir hareket var ama bir sınıra kadar yavrucum. Güneş doğar ama ben daha batmayacağım demez. Ya da bebeklikten itibaren insan büyür büyür, bir boya gelir, daha uzamaya devam etmez, bir yaştan sonra da küçülmeye başlar.

Duygularımız da böyle, bir şeye çok seviniriz hep öyle kalmayız. Mesela sen geçen sene takdir aldığında ne kadar sevindin? Bir gün mü, bir hafta mı yoksa hala havalara mı uçuyorsun?

-Yok canım daha neler. Biraz sevindik, havamızı attık, bitti.

-İşte aynı sevinç gibi, kızgınlık da çok sürmez…

Zeynep muzipce annesine bir şey hatırlatmak istedi …. 

-Hani geçen sene babanneme söylendin, sonra bayramda hiç birşey olmamış gibi elini öpmeye gittin, onun gibi mi? 

-Evet de… oraları çok karıştırma….İşte böyle yavrucuğum, hayatta herşey hareket halinde, sevinçler, üzüntüler hep var. 

Hastalıklar da, savaşlar da öyle. Hiç bir acı sonsuza kadar sürmüyor.

-Anne, ben bazen şöyle dua ediyorum: Keşke hiç hastalanmasak, hiç mikrop olmasa, hiç savaş olmasa, kötü insanlar olmasa..

-Çok güzel bir dua … ama olur mu sence?

-Yok…olmayacağını anladım…anladım da o zaman ne yapmamız lazım ?

Hastalık bitmez, hastalar değişir; kötülük bitmez, kötüler değişir.

İnsan bu hayatta hiç huzuru bozulmasın, kayıplar yaşamasın ister. Üzüntü çekmek, acı yaşamak istemez. Ancak hayatta mutlu günler olduğu gibi, hüzün yaşadığımız günler de vardır. Önemli olan her iki durumda da doğru tepki vermeyi bilmektir.

Zehra da kızına bunu öğretmeye çalışıyordu : 

-O zaman bıkmadan, ümit kesmeden çabalamamız lazım kızım. Güçlenmek, marifetlenmek, mücadele gücümüzün artması için dua edebiliriz belki.

-ALLAH’ım, odamdaki tozlarla bana mücadele gücü ver, amin!

-Amiin...

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Gerçekleri bilmek kadar usta öğretici olmak ta marifet. Rabbim usta öğreticilere yardım etsin.

    YanıtlaSil
  2. Her şeye bakış açımızı yeniden gözden geçirmemizi sağlayan bir nakış… Emeği geçen herkese teşekkürler …

    YanıtlaSil
  3. Çok keyifli ve düşündürücü bir yazı olmuş ☺️

    YanıtlaSil
  4. Hastalık bitmez, hastalar değişir; kötülük bitmez, kötüler değişir. RABbim güç sabır versin

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. ALLAH’ımız hepimize öykülerimizde mücadele gücü versin…
    Kaleminize sağlık 🌼

    YanıtlaSil
  7. Harekete devam…

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık usta anne olmak başka bir şey

    YanıtlaSil
  9. Yaşadığımız şeyleri farklı bir perspektiften bize sunmuşsunuz.Kaleminize sağlık...Çoğu zaman biz de o kız çocuğu gibi düşünüyoruz, sonra bir hakikat cümlesi bizi toparlıyor çok şükür 🌸

    YanıtlaSil
  10. Her sevincin, her üzüntünün, her yorgunluğun, her anın yani her ŞEYin geçici olduğu yerde... Geçici olanların peşinde değilde, daimi olan ve insana her daim güç kaynağı olacak hakikatin ipine sıkı tutunabilenlerden olmak duasıyla 🤲🏻🕊️

    YanıtlaSil
  11. Hareketin varlığına ne güzel deliller sunmuşsunuz... Emeğinize sağlık... Daima hedef doğrultusunda hareket edebilmek umuduyla...

    YanıtlaSil
  12. Mücadele gücü ver... Ne güzel bir bakış açısı... Kaleminize sağlık söylenmek yerine mücadele için güç istemek... Deneyeceğim

    YanıtlaSil
  13. Her şey geçici deriz... Neden? Çünkü her şey hareket halinde, durağanlık yok...

    YanıtlaSil
  14. Z. Neva 🪻20 Ocak 2024 06:26

    ALLAH’ım, hayatımdaki tozlarla bana mücadele gücü ver, Amin! :)

    YanıtlaSil