Anlatamadım mı? Anlamadılar mı?

farklılıklar, çocuklar

Anlatamadım mı? Anlamadılar mı? 

Peki, herkes aynı dili konuşurken neden anlama problemi var?
O zaman problem ne? 


Bir problem varsa çözümü de yanındadır.
İnsan problemi çözemiyorsa o kendiyle ilgilidir…

Ama insanın bunu kabul etmesi zor.

İnsan hep, “Beni anlamıyorsun” demez mi?
“Ben olsam böyle yapmazdım” demez mi?
“Bunca yıldır beni tanımamışsın” demez mi?

“Sen beni anlamadın” derken aslında kendi anlatamamış olabilir mi?
“Sen beni tanımıyorsun” derken aslında kendi onu hiç tanımamış olabilir mi?

Ve insan hiç böyle düşünmez…

Ve insan, 
Bir ömür kendi haklılığından emin ve bir o kadar da cahil olarak yaş alır.

Ne yazıktır ki, bilmediğini bilmediğinde insan, bildiği kadar zanneder her şeyi. 
Ve bir ömrü sadece 10 metrekarede geçirir… Ve aslında ölçülemez olan metrekareleri…
Tıpkı bir çocuğun “Seni çok seviyorum” derken kollarını açmasının büyüklüğüyle, bir yetişkinin “Çok seviyorum” derken kollarını açmasının büyüklüğünün aynı olmaması gibi…
Herkes kendininki kadarını en çok zannederken…
Bunu söylerken de, anlarken de yanılır insan.

Herkes kendi yanındadır ve herkes kendine göre kendi dünyasında hep haklıdır.
O sebeple “Sen beni anlamıyorsun” der. “ Ben anlamamış olabilirim” demez. “Ben olsam öyle yapmazdım” der. Kendinin bile, neden öyle yaptığını anlamamışken…

Peki, neden insanlar birbirlerini anlamazlar? Ve bunu da neden anlamazlar?
Ve bu da bir döngüye girer… Kimse birbirini anlamamışken, birbirlerini anlamadıklarını söyleyip suçlarlar.

İnsan bilmez ve yanılır; ve yanıldığını da kabul etmez.

Annesinden öğüt alırken de bilmediğini kabul etmez insan.
Doktorundan teşhisi duyduğunda da kabul etmez insan.
Hasta ziyaretine gittiğinde de; o hastalıktan iyileşen arkadaşlarını anlatırkenki deneyimleriylede hastayı kabul etmez, yegane amacı kendi varlığına imza atmaktır.

Ve herkes bir şeyler söyler.
Ve herkes de o söylediğini ispata uğraşır.
Ama insan unutur…
Gerçek olanın ispata ihtiyacı yoktur. Gerçek olmayanın, sahte olanı kabul ettirmek için ve ispat edilmeye ihtiyacı vardır. 
Çünkü insan bilmediğinden bildiğini gerçek zanneder. Ve yanılır; bu sebeple de gelişemez.

Bir ömür anlaşılamamaktan bahseder. Ve bunu da kibirle söyler.
O, o kadar ………dır ki anlaşılamıyordur. Çünkü diğerleri de o kadar …….dır, onu anlamıyorlardır.
Bir ömür önyargılarıyla didişir. Anlaşılmamaktan dertlenir.
Peki, neden?
Çünkü insan bilmediğini bilmez.

Peki, insan bilmediğini nasıl anlar ve bundan nasıl kurtulur?
  • Söylediklerinin zıttını arayarak,
    • Anlaşılmadığını değil, anlatamadığını anladığında. Ve nasıl anlatacağını düşündüğünde
  • Karşısındakini merak ettiğinde,
    • Bu kim dediğinde,
    • “Nereye bakıyor? Neyi söylüyor? Neden bunu söylüyor? Ne hissediyor?”un cevabını bulmaya çalıştığında…
  • İşin gerçeğini merak ettiğinde…
    • Yani irdelediğinde.
    • Yani bilginin peşinden giderek. Kanıtlar bularak, test ederek. 
Anlaşılmadığını düşünürken; aslında çocuğu kim? Annesi kim? Sevdiceği kim? Merak ederek…
Kendinden çıkarak…
Ve işin gerçeğini merek ederek…
“Kim kimdir?”

Yorum Gönder

26 Yorumlar

  1. Peki, insan bilmediğini nasıl anlar ve bundan nasıl kurtulur?.. Düşündüren ve düşündürürken fark ettiren bir yazı olmuş… Kaleminize sağlık… 👏🏼

    YanıtlaSil
  2. Evet, gercekten kim kimdir? İnsanın ne kadar da çok zannı vardır. Her şeyi bildiğini zanneder, hayatı çözdüğünü zanneder. Problemini tespit ettiğini zanneder, o kişi olmazsa problem yaşamayacağını zanneder, o kişi giderse tüm problemlerinin çözüleceğini zanneder. Peki, gerçekle karşılaşınca ne yapar insan? Şaşırır ve bocalar… Şimdi nasıl çözecek problemini? Kim kimdir?

    YanıtlaSil
  3. Merak etmek herşeyin çözümü, gerçeğin izinde. Teşekkürler elinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. İnsan bilmez ve yanılır; ve yanıldığını da kabul etmez....Her daim hatırlabilmke ümidi ile..Eğinize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  5. Ne mutlu ki öğrenen bilenden, bildiğini zannedenden üstündür 🌷

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş. İnsan kendinden yanadır. Aynalama olduğunu bilse

    YanıtlaSil
  7. Kimin kim olduğunu bilmek , insanın hayatına katabileceği çook büyük bir artı

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederiz kaleminize sağlık🙏

    YanıtlaSil
  9. En etkileyici olan insanın anlayamadığını, probleminin kendisiyle alakalı olduğunu kabul etme süreci... Gerçekten sen değiştirsen çevren değişir ve gerçekle değişirsen kozadan çıkan kelebekler gibi dönüşerek çıkarsın, halinden memnun olarak... Kaleminize sağlık 🌺

    YanıtlaSil
  10. Hatta insan bazen kendini ifade edemediğinde ben öyle bir insanmıyım der. Önce nasıl bir insan olduğumu anladığımda diger insanları da daha iyi tanımaya başlarız. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Bir şeyi yönetmek için o şeyin gerçeğini bilmeliyiz…
    İnsan kendini yönetmek için de en başta kendini tanımalı, bilmeli…
    O halde kim kimdir?
    Çok güzel bir yazı olmuş…
    Kaleminize sağlık 🌼

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Kim Kimdir? gerçegıni bilmek ne kadar önemli ve değerli

    YanıtlaSil
  14. Yeni bilgiler edinip test ederek ilerlemek🖌️📝📝📝

    YanıtlaSil
  15. İn-san, yeryüzüne inen insan ve sanmaktan ilerleyemen yine insan, öyleyse kimim ben, karşımdaki bana ne söylüyor... Kulağıma duyurttuğu KİM

    YanıtlaSil
  16. İnsanın hemen kendine dönmesini sağlayan bir yazı olmuş ellerinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. "insan bilmediğinden bildiğini gerçek zanneder. Ve yanılır; bu sebeple de gelişemez." İnsan tüm bildiklerini temize çekip yeniden dizayn ettiğinde gerçeklerle yuzlestiginde iyileşiyor... Emeğinize sağlık 🌻

    YanıtlaSil
  18. Hüsna Şule A.2 Ağustos 2024 11:21

    İnsan kendini ve etrafındakileri tanımadan o kadar çok yapar ki bunu… O anlaşılamamıştır(!) Ama insan kendini ve insanları tanımaya başladıkça bunun öyle olmadığını görür. Tabi buda yine kabullenmeyle adım adım olur… Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Böyle güzel bir yazı yazıp,bizlere biz kimiz deyip düşündüren, karşımızdakine bundan sonra daha dikkatli anlamlı güzel bir dille konuşacağımız güzel günlere inşallah.😊Kaleminize sağlık hocam.

    YanıtlaSil
  20. Teşekkürler, emeğinize sağlık👏

    YanıtlaSil
  21. Her insan bir yasa aslında öyle değil mi? Ama o insanın yasasını, yazılımını bilirsek hayat çok konforlu, relax bir hal alabiliyor. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. Kendinden çıkarak... Ne kadar kendimizin içinde debelenip duruyormusuz meğer... Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Göz kendini değil karşıyı görür, kendi kendisine dönebilmek umuduyla…

    YanıtlaSil
  24. İnsan bilmediğini nasıl anlar?
    Gerçekten herkesten biliyorum ben daha iyi biliyorum diye düşünüyor. Ben doğruyum, Ben haklıyım , ben iyiyim onlar beni anlasın... İnsanın kendini tanıması ne kadar zor. O yüzden insanın en büyük düşmanı en büyük dostu aynadaki kişi...

    YanıtlaSil
  25. Evet kim kimdir? Gündelik hayatta da aslında hep bu sorgulamaları yapmaktan kendimizi susturamadığımız sorular kaleme alınmış ve oldukça akıcı bir dil ile. İçimizden bir parça bulduğumuz bir yazı olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  26. ‘’İnsanın amacı kendi varlığına imza atmaktır ‘’ ne kadar gerçek bir anlatım Tokat gibi aslında anlayana. Tesekkur bu güzel yazı İçin 🌸

    YanıtlaSil